pátek 1. září 2017

Pátek 1.září 2017


Sotva dýchám Rebecca Donovan 

Originální název: Barely Breathing
Série: Dýchání
Žánr: Literatura světová, Romány, Dívčí romány
Vydáno: 2016
Nakladatelství : Lucka Bohemia
Počet stran : 480
Překlad do češtiny: Daniela Kroluppelová
Autor obálky : Emil Křížka
Vazba knihy : Brožovaná

Koupit knihu zde: http://www.luckabohemia.cz/index.php?id_product=36&controller=product

Anotace: 

Emma dostala šanci žít a podařilo se jí dostat z pekla, které dennodenně zažívala se svojí tetou. Pomalu se vzpamatovává ze strašného traumatu a zkouší žít bez strachu. Každou noc je však pronásledují strašidelné sny.
Po čase stráveném v domě Sáry se rozhodne přestěhovat ke své matce. Emina dobrota a víra v lidi jí dlouho brání uvědomit si pravdu o svých blízkých. To, že ani život s vlastní matkou Emmě nedodá pocit štěstí a pokoje, po kterém celý život touží, jí trápí a noří se stále hlouběji do ponurých zákoutí svojí duše. O jejím tajemství už ví celý Weslyn, navíc s matkou po boku jí čekají další nepříjemné situace. Modřiny sice zmizely, ale jizvy se nezahojí.
Budou Evan a Sára stačit na to, aby si Emma uvědomila, že i ona si zaslouží šťastný život? Co všechno si ještě bude muset vytrpět, než bude opravdu šťastná? A podaří se jí vůbec někdy pokojně spát, bez nočních můr?


Můj názor na knihu: 

Druhý díl knižní série dýchání. 

První co bych řekla je ohledně obálky Americká se mi líbí rozhodně víc, než ta česká ale to tak u většiny knih bohužel je. 

Příběh navazuje na první díl Důvod dýchat.

Před šesti měsíci jsem byla mrtvá. Srdce v hrudi mi netlouklo. Nedýchala jsem. Všechno bylo pryč a já byla mrtvá.

Nepřemýšlí se o tom snadno, nebýt - navzdory tomu jak jsem celé ty roky bojovala, abych byla zapomenutá. Takže jsem si vybrala nepřemýšlet o tom vůbec.

Moje terapeutka mě požádala, abych si do deníku zapisovala všechny myšlenky a pocity. Potom co jsem se tomuto zadání měsíce vyhýbala jsem došla k názoru, že bych to měla alespoň jednou zkusit - pak se mi možná konečně podaří trochu se vyspat. Pochybuju tom, ale stejně to vyzkouším.

Upřímně si nepamatuju co se té noci stalo. Mám záblesky a chvilky paniky v nočních můrách, ale detaily se mi vyhýbají. Nesnažím se vyplňovat prázdná místa.



Emily po hrozném traumatu, které měla na svědomí její teta se stěhuje ke svojí matce a myslí si, že konečně našla klid ale opak je pravdou. Její matka se snaží s Emily spřátelit ale moc se jí to nedaří. 

Matka Emily opustila hlavně kvůli tomu, že začla pít po smrti manžela a na chvilku to vydrží ale potom zase začne. Emily se tedy ani tam necítí moc dobře navíc jí trápí noční můry ohledně incidentu s tetou. Tetu zavřely do vězení důvod se dozvíte v prvním dílu, nechci tu spoilerovat. 

V domě matky se necítí dobře, matka totiž pořádá párty skoro každý večer a nebo chodí domů až brzo ráno, hodněkrát nechodí domů sama. Tím se v příběhu dostáváme k Jonatanovy, který Emily rozumí jelikož i on má svoje tajemství a tím jsou si bližší a bližší, to se matce samozřejmě nelíbí. 
V příběhu se objevují i postavy z prvního dílu jako je kamarádka Sára, samozřejmě Evan a jeho bratr .

Emili je k Evanovy čímdál víc a víc odtažitá, nechce aby viděl její matku v tomhle stavu a ani se mu nechce svěřit co se děje. Hodně času teda tráví s Jonathanem, který je u nich doma furt protože je to matky mladší milenec ona se do něho zamiluje ale dozvídáme se, že je tam Johnatan vlastně kvůli Emily a nakonec se dozvíme i jeho tajemství. A bohužel i smutný konec :-( Docela chápu proč to udělala ale měla aspoň vysvětlit proč a né utíkat...... Podle mě je trošku hloupá v tom, že má kolem sebe lidi co jí milujou udělají pro ni první poslední a ona je slepá a odstrkává je prič.

První díl byl o zlé tetě druhý díl o matce alkoholičce, obě dvě Emily nenávidí za to, že se vůbec narodila, zajímalo by mě co si musí ještě chudák holka vytrpět a čeká ji šťastný konec? To se snad dočtu v posledním díle " U konce s dechem " .

Tuhle sérii sem si zamilovala, třetí díl už mám přečtený tak udělám brzy recenzi :-) Co vy říkáte na knihu "  Sotva dýchám " ?


 5* z 5*
🟊🟊🟊🟊🟊


1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu neznám, ale nalákala jsi mě, doufám že se do ní také brzy pustím :)

    OdpovědětVymazat

Pondělí 29.leden 2018