středa 17. května 2017

Středa 17.května 2017

Důvod dýchat Rebecca Donovan 



Originální název : Reason breathe
Série : Dýchání 
Žánr : Světová literatura, Romány 
Vydáno : 2015 
Nakladatelství : Lucka Bohemia 
Počet stran : 448
Překlad do češtiny : Daniela Krolupperová 
Autor obálky : Emil Křížka 
Vazba knihy : Vázaná 

Koupit knihu zde : http://www.luckabohemia.cz/index.php?id_product=35&controller=product

Trailer ke knize : https://www.youtube.com/watch?v=hTUWs27rJZg

Anotace : 

V poklidném městě Weslyn, kde se většina lidí stará jen o to, zda jsou vidět a s kým, by se Emma Thomasová nejraději stala neviditelnou. Patří k nejlepším studentům, ale má spoustu starostí, aby zůstala nenápadná a nevzbudila žádnou pozornost. Musí nosit dlouhé rukávy, aby zakryla své modřiny a nikdo nezjistil, jak vzdálený je její skutečný život od dokonalosti.Jednoho dne však vstoupí do jejího života láska. A ta ji donutí si uvědomit, že i ona je člověk a zaslouží si plnohodnotný život - a to i za cenu odhalení strašného tajemství, které se zoufale snaží skrývat.Strhující příběh o lásce, která mění životy, o nepopsatelné krutosti a nečekané šanci vykoupit se z pekla.


Neexistovat

Dýchat. Oči se mi naplnily, když jsem polkla přes knedlík v krku.

Frustrovaná svojí slabostí jsem rychle potlačila pláč.

Frustrovaná svojí slabostí jsem si rychle hřbetem ruky setřela slzy, které si protlačily cestu dolů po tváři. Už jsem o tom nemohla přemýšlet - explodovala bych. Rozhlédla jsem se po svém pokoji, ale neměla jsem k němu žádný skutečný vztah - naproti mně stál u zdi stůl z druhé ruky s neladící židlí a vedle toho třípatrová knihovnička, která prošla příliš mnoha domovy, v příliš mnoha letech. Na stěnách nebyly žádné obrázky. Žádná připomínka toho, kdo jsem byla než jsem přišla sem. Byl to jen prostor, kde jsem se mohla skrýt - skrýt před bolestí, pohledy a ostrými slovy.

Proč jsem tady? Znala jsem odpověď. Nebyla to moje volba; byla to nutnost. Neměla jsem kam jinam bych šla a oni se ke mně nemohli otočit zády. Byli jediná rodina co jsem měla a já za to nemohla být vděčná.


Emily která všichni říkají Ema se ocitne díky tomu, že jí umřel otec a matka je alkoholička u svojí další rodiny - u strýce a tety, kteří mají už svoje vlastní dvě děti v opatrovnictví protože jí ještě není 18 let. Emiliina teta ji nesnáší považuje ji za vetřelce, v knize se svým způsobem nedozvíme proč ale v druhém díle je to malinko vysvětleno když budete číst opravdu pozorně. Vztah Emily a tety je vlastně téma celé knihy protože ji teta mlátí dost nechutným způsobem a přitom se snaží aby se to nikdo nedozvěděl takže se k ostatním chová jako mílius. Emily si to  bohužel najivně nechá líbit a neřekne o tom nikomu ani svojí nejlepší kamarádce která stejně něco tuší protože viděla na Emily už několikrát její modřiny. Hlavním důvodem proč to Emily nechce nikomu říct jsou právě děti strejdy a tety aby nevyrůstaly bez rodičů, pořád si říká, že už jí zbývají jenom necelé 2 roky a odstěhuje se na kolej. 

Emily a její kamarádka Sára chodí do různých kroužků jeden hlavní je basketbal je tam hodně kapitol kdy jsou na tréningu a nebo na zápase. Emily a Sára jsou nejlepší kamarádky, jsou spolu skoro pořád. Sára je nejhezčí holka ve škole a to je pro Emily docela potíž protože se snaží být ve škole "neviditelná".
¨
Ve škole se najednou objeví záhadný nový student Evan, kterého sem si zamilovala pro jeho chování a to že fotí, protože já focení taky miluju. 

Evan se kolem Emily začne pořád ochomítat a nakonec se z nich stanou přátelé ale Emily nevidí, že by chtěl Evan víc než jen přátelství. Evan je totiž z bohaté rodiny stejně jako Sára. Tohle ale není hlavní důvod, tím je že má Emily doma trable a nechce do toho nikoho zatahovat navíc se bojí, že by jí teta zase ublížila. Emily a Evan se setkají poprvé na hodině žurnalistiky ( hodně mi to připomínalo film Taková normální holka hlavně kvůli tomu malování a pak pár scén z knihy které byli i ve filmu) 

Emiliina teta často s rodinou jezdí na víkendy s rodinou pryč tak nechává Emily přespávat u Sáry a oni chodí na různý párty nebo na večeře. Jinak má byt Emily do 10 hodin večer doma jinak je zle. 

V knize je pak ještě jedna hlavní postava Drew kterej je od pohledu na holky ale Emily to nevidí ale líbí se jí, že se na nic nevyptává co se týká jejího života doma a s ním je všechno snadnější ale Evan ji chce pro sebe a tak odjede. Hlavní důvod proč vlastně odjel sem v knize nenašla. 



Pokud se v knize dostanete až sem tam v ní určitě pokračujte protože konec stojí za to a za mě musím říct že jsem poslední stránky dočítala s otevřenou pusou a ještě pořád mám poslední stránky před očima. Tohle je třetí kniha co sem četla v podobným tématu a docela se mi to v hlavě pletlo takže určitě před tím než s ní začnete tak čtěte jiný žánr. Co mě na knize strašně vadilo je hromada ale opravdu hromada překlepů, docela hodně to ruší při čtení. 

Kniha je sice tlustější ale četla se mi neuvěřitelně snadno a rychle na to jaký jsem při čtení šnek.Série Dýchání má tři díly a já se s chutí pouštím do dalších dílů, nejenže mé tohle téma baví ale konec knihy vás prostě nenechá jen u prvního dílu :-) 



5* z 5*
★★★★★





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pondělí 29.leden 2018